سئو چیست، چگونه انجام می شود؟ from mtz13's blog


پاسخ به این سوال که سئو چیست را می توان به عنوان تمام کارهای بهبودی انجام شده برای موتورهای جستجو در مورد یک وب سایت تعریف کرد. موتورهای جستجو که برای جستجوی اطلاعات و محصولات در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند، با این ویژگی ها بزرگترین منابع بازدید کننده و مشتری پلتفرم های وب هستند. در نتایج جستجو، اکثر مشتریان در صفحات اول از سایت ها بازدید می کنند و این بخش به مرور زمان ظهور و اهمیت پیدا کرده است.

هدف از بهینه سازی موتورهای جستجو، یعنی سئو، افزایش ارزش وب سایت، رتبه بالاتر در موتور جستجو و در نتیجه افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت است. این امر با مناسب ساختن وب سایت ها با معیارهای موتورهای جستجو امکان پذیر است. یک مطالعه جامع سئو با در نظر گرفتن همه این معیارهای موتور جستجو، ظاهر کلی و محتوای سایت انجام می شود.

هدف سئو این است که با رتبه بالاتر در موتورهای جستجو با کلمات کلیدی مرتبط، به بیشترین تعداد بازدیدکننده در ترافیک جستجوی این کلمات دست یابد. در این زمینه، مطالعات سئو با هدف ارائه یک پلتفرم وب که با سازگار کردن وب‌سایت‌ها با موتورهای جستجو از همه جنبه‌ها، بتوانند به راحتی و سریع‌تر به بازدیدکنندگان خود دسترسی پیدا کنند. از این حیث، سئو به وب سایت ها کمک می کند تا به سطحی برسند که قابل درک تر و با قابلیت استفاده آسان تر باشد و بتواند آنچه را که به دنبالش هستند به بازدیدکننده بدهد. 

بسیاری از شرکت‌ها، شرکت‌های تجارت الکترونیک، وبلاگ‌ها یا صاحبان وب‌سایت سعی می‌کنند کارهای سئو را انجام دهند یا این خدمات را به صورت حرفه‌ای انجام دهند. اگر در حال بازاریابی یک محصول یا خدمات هستید، سئو ابزاری است که باید از آن استفاده کنید. با انجام سئو، می توانید محصول یا خدماتی را که بازاریابی می کنید سریعتر و دقیق تر و بیشتر به فروش برسانید.

در سئو چه کار می کنیم؟

مطالعات سئو به طور کلی به دو دسته ی سئو داخلی و سئو خارج از سایت تقسیم می شوند. سئو در سایت شامل تلاش و کار گسترده بر روی طراحی وب سایت همچنین محتوایی است که در آن منتشر می کنید. از سوی دیگر، سئوی خارج از سایت ، مطالعه ای است که با هدف افزایش شناخت و کیفیت سایت شما از طریق ارائه جریانی از بازدیدکنندگان به سایت از طریق منابع مختلف مانند بک لینک ها و رسانه های اجتماعی، انجمن ها و وبلاگ ها انجام می شود.

ابتدا وب سایتی که می خواهید سئوی آن توسط یک شرکت انجام شود با ابزارهای مختلف حرفه ای بررسی شده و گزارش دقیق سئو سایت تهیه می شود. سپس این گزارش با در نظر گرفتن معیارهای فراوان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و مشخص می شود که چه نوع تغییرات، توسعه و کارهای ویرایشی در سایت شما (سئو در سایت) و با استفاده از منابع خارج از سایت شما (سئو خارج از سایت) انجام خواهد شد. همه این عملیات بر اساس کلمه و/یا گروهی از کلماتی که می خواهید برای آن ها در نتایج بالاتر جست و جو قرار بگیرید انجام می شود.

وب سایتی که برای سئو طراحی شده است از سایر سایت ها متمایز می شود و دید خود را در نتایج جستجو و بر این اساس ترافیک آن را افزایش می دهد. سئو بهتر است توسط صاحبان سایت انجام شود ، زیرا یک راه حل طبیعی تر و دائمی تر است.

مزایای سئو :

فروش شما را افزایش می دهد
به شما کمک می کند تا سهم بازار را به دست آورید 
تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد 
هزینه تبلیغات شما را کاهش می دهد
کاربران محلی را تشویق می کند تا پس از جستجو از فروشگاه شما بازدید کنند
به اعتبار برند کمک می کند
به ایجاد آگاهی از برند کمک می کند 

لینک ها و سئو

بک لینک ها قلب سئوی خارج از صفحه هستند. موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان شاخصی برای کیفیت محتوای لینک شده به محتوا استفاده می کنند. بنابراین، سایتی با تعداد زیادی بک لینک تضمینی به طور کلی رتبه بهتری نسبت به سایتی برابر با بک لینک های کمتر خواهد داشت.

سه نوع اصلی از پیوندها وجود دارد که بر اساس نحوه به دست آوردن تعریف می شوند: بک لینک های طبیعی، لینک های خریداری شده یا بک لینک های خود ساخته.

لینک های طبیعی توسط نویسنده بدون هیچ اقدامی از طرف صاحب صفحه ارائه می شود. به عنوان مثال، نقل قول یک وبلاگ نویس مواد غذایی که پیوندی به پستی اضافه می کند که به مزرعه محصولات مورد علاقه خود اشاره می کند، یک بک لینک طبیعی است.

لینک های خریداری شده از طریق فعالیت های ساخت لینک عمدی به دست می آیند. این مورد شامل مواردی مانند خرید بک لینک از سایت معتبر می شود.

بک لینک های خود تولید شده با اعمالی مانند افزودن بک لینک به دایرکتوری آنلاین، انجمن، نظرات وبلاگ یا یک بیانیه مطبوعاتی با متن لنگر بهینه ایجاد می شوند. برخی از تاکتیک‌های ایجاد لینک به سمت سئو کلاه سیاه تمایل دارند و به خوبی توسط موتورهای جستجو پذیرفته نمی‌شوند.

 عوامل زیادی وجود دارد که روی کیفیت بک لینک اثرگذار هستند، مانند:

  • محبوبیت سایت پیوند دهنده
  • ارتباط موضوعی بین مبدا و مقصد لینک
  • متن لنگر بک لینک
  • تعداد بک لینک های شما در سایت
  • تعداد کل بک لینک های سایت
  • مکان بک لینک در صفحه
  • قدرت دامنه و اعتبار صفحه

Previous post     
     Blog home

The Wall

No comments
You need to sign in to comment

Post

By mtz13
Added May 16 '22

Rate

Your rate:
Total: (0 rates)

Archives