behtarinseo's blog


پاسخ به این سوال که سئو چیست را می توان به عنوان تمام کارهای بهبودی انجام شده برای موتورهای جستجو در مورد یک وب سایت تعریف کرد. موتورهای جستجو که برای جستجوی اطلاعات و محصولات در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند، با این ویژگی ها بزرگترین منابع بازدید کننده و مشتری پلتفرم های وب هستند. در نتایج جستجو، اکثر مشتریان در صفحات اول از سایت ها بازدید می کنند و این بخش به مرور زمان ظهور و اهمیت پیدا کرده است.

هدف از بهینه سازی موتورهای جستجو، یعنی سئو، افزایش ارزش وب سایت، رتبه بالاتر در موتور جستجو و در نتیجه افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت است. این امر با مناسب ساختن وب سایت ها با معیارهای موتورهای جستجو امکان پذیر است. یک مطالعه جامع سئو با در نظر گرفتن همه این معیارهای موتور جستجو، ظاهر کلی و محتوای سایت انجام می شود.

هدف سئو این است که با رتبه بالاتر در موتورهای جستجو با کلمات کلیدی مرتبط، به بیشترین تعداد بازدیدکننده در ترافیک جستجوی این کلمات دست یابد. در این زمینه، مطالعات سئو با هدف ارائه یک پلتفرم وب که با سازگار کردن وب‌سایت‌ها با موتورهای جستجو از همه جنبه‌ها، بتوانند به راحتی و سریع‌تر به بازدیدکنندگان خود دسترسی پیدا کنند. از این حیث، سئو به وب سایت ها کمک می کند تا به سطحی برسند که قابل درک تر و با قابلیت استفاده آسان تر باشد و بتواند آنچه را که به دنبالش هستند به بازدیدکننده بدهد. 

بسیاری از شرکت‌ها، شرکت‌های تجارت الکترونیک، وبلاگ‌ها یا صاحبان وب‌سایت سعی می‌کنند کارهای سئو را انجام دهند یا این خدمات را به صورت حرفه‌ای انجام دهند. اگر در حال بازاریابی یک محصول یا خدمات هستید، سئو ابزاری است که باید از آن استفاده کنید. با انجام سئو، می توانید محصول یا خدماتی را که بازاریابی می کنید سریعتر و دقیق تر و بیشتر به فروش برسانید.

در سئو چه کار می کنیم؟

مطالعات سئو به طور کلی به دو دسته ی سئو داخلی و سئو خارج از سایت تقسیم می شوند. سئو در سایت شامل تلاش و کار گسترده بر روی طراحی وب سایت همچنین محتوایی است که در آن منتشر می کنید. از سوی دیگر، سئوی خارج از سایت ، مطالعه ای است که با هدف افزایش شناخت و کیفیت سایت شما از طریق ارائه جریانی از بازدیدکنندگان به سایت از طریق منابع مختلف مانند بک لینک ها و رسانه های اجتماعی، انجمن ها و وبلاگ ها انجام می شود.

ابتدا وب سایتی که می خواهید سئوی آن توسط یک شرکت انجام شود با ابزارهای مختلف حرفه ای بررسی شده و گزارش دقیق سئو سایت تهیه می شود. سپس این گزارش با در نظر گرفتن معیارهای فراوان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و مشخص می شود که چه نوع تغییرات، توسعه و کارهای ویرایشی در سایت شما (سئو در سایت) و با استفاده از منابع خارج از سایت شما (سئو خارج از سایت) انجام خواهد شد. همه این عملیات بر اساس کلمه و/یا گروهی از کلماتی که می خواهید برای آن ها در نتایج بالاتر جست و جو قرار بگیرید انجام می شود.

وب سایتی که برای سئو طراحی شده است از سایر سایت ها متمایز می شود و دید خود را در نتایج جستجو و بر این اساس ترافیک آن را افزایش می دهد. سئو بهتر است توسط صاحبان سایت انجام شود ، زیرا یک راه حل طبیعی تر و دائمی تر است.

مزایای سئو :

فروش شما را افزایش می دهد
به شما کمک می کند تا سهم بازار را به دست آورید 
تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد 
هزینه تبلیغات شما را کاهش می دهد
کاربران محلی را تشویق می کند تا پس از جستجو از فروشگاه شما بازدید کنند
به اعتبار برند کمک می کند
به ایجاد آگاهی از برند کمک می کند 

لینک ها و سئو

بک لینک ها قلب سئوی خارج از صفحه هستند. موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان شاخصی برای کیفیت محتوای لینک شده به محتوا استفاده می کنند. بنابراین، سایتی با تعداد زیادی بک لینک تضمینی به طور کلی رتبه بهتری نسبت به سایتی برابر با بک لینک های کمتر خواهد داشت.

سه نوع اصلی از پیوندها وجود دارد که بر اساس نحوه به دست آوردن تعریف می شوند: بک لینک های طبیعی، لینک های خریداری شده یا بک لینک های خود ساخته.

لینک های طبیعی توسط نویسنده بدون هیچ اقدامی از طرف صاحب صفحه ارائه می شود. به عنوان مثال، نقل قول یک وبلاگ نویس مواد غذایی که پیوندی به پستی اضافه می کند که به مزرعه محصولات مورد علاقه خود اشاره می کند، یک بک لینک طبیعی است.

لینک های خریداری شده از طریق فعالیت های ساخت لینک عمدی به دست می آیند. این مورد شامل مواردی مانند خرید بک لینک از سایت معتبر می شود.

بک لینک های خود تولید شده با اعمالی مانند افزودن بک لینک به دایرکتوری آنلاین، انجمن، نظرات وبلاگ یا یک بیانیه مطبوعاتی با متن لنگر بهینه ایجاد می شوند. برخی از تاکتیک‌های ایجاد لینک به سمت سئو کلاه سیاه تمایل دارند و به خوبی توسط موتورهای جستجو پذیرفته نمی‌شوند.

 عوامل زیادی وجود دارد که روی کیفیت بک لینک اثرگذار هستند، مانند:

  • محبوبیت سایت پیوند دهنده
  • ارتباط موضوعی بین مبدا و مقصد لینک
  • متن لنگر بک لینک
  • تعداد بک لینک های شما در سایت
  • تعداد کل بک لینک های سایت
  • مکان بک لینک در صفحه
  • قدرت دامنه و اعتبار صفحه

اگر صاحب وب سایت هستید و می خواهید ترافیک خود را افزایش دهید، حتما در این راه با عباراتی به نام بک لینک برخورد کرده اید.در این مطلب قصد داریم به توضیح بک لینک ها بپردازیم

بک لینک چیست؟
بک لینک پیوندی از یک صفحه در یک وب سایت به یک سایت دیگر است. بک لینک که لینک خارجی نیز نامیده می شود، می تواند بازدیدکنندگان را از هر منبع خارجی به سایت شما هدایت کند.

نتیجه گرفتن از سئو بدون بک لینک دشوار است.

انواع بک لینک چیست
اگر می خواهید بک لینک بگیرید تا قدرت سئوی سایت خود را افزایش دهید، باید انواع بک لینک ها را بدانید و بدانید که کدام یک برای سایت شما مفید است. 

بک لینک های نوفالو و فالو
اگر سایت 1 با لینک فالو به سایت 2 لینک دهد، گوگل سایت 2 را منبع قابل اعتمادی می داند. اگر سایت 1 با لینک نوفالو به سایت 2 پیوند داده شود، اررشی از نظر سئو به سایت 2 تعلق نمی گیرد.

در واقع لینک های نوفالو به موتورهای جست و جو می گویند که آن ها را دنبال نکنند.

بک لینک های وب سایت، به طور پیش فرض، بک لینک هایی هستند که به صورت فالو تنظیم می شوند.در حالی که اکثر بک لینک هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارند به صورت نوفالو هستند.

اهمیت دریافت بک لینک برای سئو

اهمیت بک لینک برای سئو شامل موارد زیر است:

موقعیت بهتر در صفحات نتایج جستجو
موتورهای جستجو به طور منظم اطلاعات را جمع آوری می کنند و تصمیم می گیرند که وب سایت ها در نتایج جستجو برای هر پرس و جو در چه رتبه ای قرار گیرند. هرچه صفحات شما بک لینک بیشتری دریافت کنند، رتبه آنها بالاتر می رود و جایگاه آن ها در نتایج موتور جست و جو ارتقا می یابد.

به Google در یافتن صفحات جدید کمک می کند
مشابه روشی که با کلیک روی بک لینک ها وب سایت های جدید را پیدا می کنید، ربات های موتورهای جستجو نیز بک لینک ها را دنبال می کنند تا صفحاتی را که هنوز ایندکس و بررسی نکرده اند پیدا کنند.

فرآیند خزیدن با صفحاتی که قبلا ایندکس شده اند شروع می شود. بنابراین اگر به تازگی صفحه جدیدی را راه اندازی کرده اید، بک لینک ها در یک سایت معتبر می توانند به گوگل کمک کنند تا آن را سریعتر پیدا کند. 

ترافیک سایت را افزایش می دهد
بک لینک باعث می شود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما بیایند و به این ترتیب ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند.

چگونه برای سایت خود بک لینک بسازیم؟

ساخت بک لینک با وبلاگ سازی

این روش به روش نوشتن پست مهمان شناخته می شود.

بک لینک سازی به روش ساخت وبلاگ رایج ترین روش دریافتبک لینک تضمینی است 


با استفاده از این روش ، باید در یک سری از وبلاگ ها عضو شوید و سپس در آن ها محتوا منتشر کنید ، در محتوای خود به سایت خود بک لینک بدهید.

باید موضوعاتی در این وبلاگ ها منتشر کنید که به سایت شما ارتباط دارند.هرچقدر این ارتباط بیشتر باشد تاثیرگذاری بک لینک نیز بیشتر است.

محتوای طولانی تر ، اثرات بهتری به همراه خواهد داشت، در هر پست دو الی سه بک لینک کافیست ، و در هر وبلاگ دو الی سه پست کفایت می کند.

وبلاگ های فارسی را در اولویت قرار داده و سپس از وبلاگ های خارجی جهت دریافت بک لینک استفده کنید.

بک لینک سازی از طریق تولید محتوا

یکی دیگر از روش های ساخت بک لینک تولید محتوا است ، هر چقدر محتوای خاص و جذاب تر و منحصر به فردتری تولید کنید ، سایت های مختلف را ترغیب می کنید تا در مورد یک موضوع مشابه به سایت شما بک لینک بدهند.

حتی می توانید محتوای خود را پس از انتشار به دیگر سایت های مرتبط پیشنهاد دهید تا در صورت تمایل آن ها ، لینک سایت شما در صفحات مختلف وبسایت ها قرار گیرد.

بک لینک سازی با استفاده از خرید بک لینک 

یک روش مرسوم دیگر برای ساخت بک لینک ، ایجاد بک لینک با خرید آن است.وبسایت های زیادی وجود دارند که اقدام به فروش بک لینک می کنند،این گونه شرکت ها دارای تعداد زیادی سایت در موارد و موضوعات گوناگون هستند که سالیان سال در حال فعالیتند و در قبال دریافت مقدار مشخصی پول،بک لینک سایت شما را در سایت های خود قرار می دهند.خرید بک لینک آسان ترین و در مواردی نتیجه بخش ترین روش بک لینک سازی است.

اما اگر بخواهید بک لینک بخرید باید به این نکته توجه کنید که از یک سایت معتبر بک لینک خریداری کنید و بک لینک هایی که می خرید داعمی باشند.

بک لینک سازی با استفاده از شبکه های اجتماعی 

شبکه های اجتماعی نقش مهمی در سئو سایت دارند،وقتی که یک نفر با استفاده از شبک لینک از شبکه های اجتماعی به سایت شما می آید ، سیگنالی به گوگل می فرستد که سایت شما در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته و محبوب و معتبر است و بدین نحو گوگل رتبه سایت شما را افزایش میدهد.اگرچه که در ابتدا گفتیم بک لینک های شبکه های اجتماعی به صورت نوفالو هستند ، اما گوگل آن ها را نادیده نمی گیرد


جمع بندی:

ساخت بک لینک یک مرحله مهم در انجام سئو سایت است ، بدون بک لینک نمی توانید شاهد افزایش رتبه سایت خود باشید ، بک لینک ها به گوگل پیام می دهند که سایت شما دارای چه ارزشی است.حتی اگر بهترین محتوای ممکن را در سایت خود منتشر کنید اما بک لینکی نداشته باشید ، به هیچ عنوان صفحات سایت شما افزایش رتبه نخواهند داشت.روش های زیادی برای بک لینک سازی وجود دارد که در این مطلب به رایج ترین و بهترین این روش ها اشاره کردیم.

 

خیلی سریع و بدون مقدمه به تعریف سئو می پردازیم.سئو به زبان خیلی ساده به فرایندی می گویند که سایت ها به وسیله آن به رتبه های بالاتر گوگل می رسند.وقتی شما یک عبارت را در گوگل تایپ می کنید،صدها نتیجه روبروی شما قرار خواهد گرفت،برخی از این نتایج در صفحه اول قرار دارند و برخی دیگر در صفحات بعدی،سوالی که اینجا مطرح می شود اینست که چرا این اتفاق می افتد؟یعنی چرا برخی سایت ها در نتایج بالای گوگل قرار دارند و برخی دیگر در نتایج پایین تر؟پاسخ یک کلمه است و آن چیزی نیست جز سئو

سئو یعنی چی؟ سئو یعنی شما یک سری کار مشخص برای وبسایت خود انجام می دهید که به وسیله آن گوگل را قانع می کنید تا سایت شما را در رتبه های بالای نتایج جست و جو قرار دهد.برای انجام سئو سایت خود باید خیلی از کارها را انجام دهید،اما تمام کارهایی که باید انجام دهید به یک نتیجه ختم می شوند:تجربه ی رضایت بخش کاربر

سئو به بیانی دیگر به معنی اینست که کاربران از سایت شما راضی باشند ، از طراحی گرفته تا مطالبی که قرار می دهید و موارد دیگر. در سال های 2005تا 2010 وقتی وبگردی می کردید و دنبال پاسخ یک سوال یا اطلاعات خاصی بودید ، زمانی که روی لینک های اول نتایج گوگل کلیک می کردید ، سایت هایی ظاهر می شدند که کیفیت آن ها اصلا خوب نبود ، اغلب محتوای دروغ آمیز منتشر می کردند ، پر از تبلیغات بودند ، به محض ورود تبلیغات بنری زیادی پدیدار میشد که به شما میگفت در قرعه کشی ساعت و ... برنده شدید و اغلب نمیتوانستیم از این تبلیغات خارج شویم مگر اینکه مرورگر خود را می بستیم ،سرعت سایت ها بسیار پایین بود ، باید 20 ثانیه و بیشتر صبر می کردیم تا سایت ها به طور کامل بارگذاری شوند ، مطالب سایت بسیار بی کیفیت بود و اغلب نامفهوم بود.ظاهر سایت هم تعریف چندانی نداشت ، اینجا بود که کاربران تجربه خوب و رضایت بخشی از جست و جوی خود در گوگل نداشتند و به مرور این درک بوجود می آمد که گوگل برای انجام جست و جو خوب نیست. اینجا بود که مهندسان و برنامه نویسان گوگل تمام عزم خود را جزم کردند تا گوگل را از این وضعیت درآورده و آن را تبدیل به بهترین موتور جست و جوی جهان کنند. برنامه نویسان و کارکنان شرکت گوگل الگوریتم هایی را طراحی کردند که به وسیله آن بتوانند بهترین سایت ها را شناسایی کرده و آن ها در نتایج بالای گوگل قرار دهند. این اتفاق به بروزرسانی الگوریتم گوگل معروف است و هنوز که هنوز هست این بروزرسانی ها ادامه دارد. الگوریتم های گوگل یا ربات های گوگل هر ثانیه از میلیون ها سایت بازدید می کنند و به بررسی این سایت ها می پردازند ، سپس به وسیله یکی سری از معیارها تشخیص می دهند که کدام سایت ها کیفیت بهتری دارند و در مرحله بعد اطلاعات را به مرکز خود ارسال می کنند ، سپس این سایت ها برای یک عبارت یا کلمه خاص در نتایج برتر گوگل قرار می گیرند.

سئو چند بخش است؟

سئو به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از: سئو داخلی سئو خارجی

هر کدام از این بخش ها نیز به چند دسته دیگر تقسیم می شوند. برای آن که بتوان سئوسایت را به درستی انجام داده و نتیجه خوبی از آن گرفت ، باید به تمام انواع سئو دقت کرده و روی آن ها به قدر کافی وقت گذاشت

سئو داخلی چیست و چند مرحله دارد؟ سئو داخلی به فرایندی می گویند که در داخل سایت انجام می شود و عبارتست از: سئو محتوا سئو فنی سئو کلی سایت

سئو محتوا به چه معناست: شاخصه های سئو محتوا عبارتند از:

محتوای جامع و کامل،شما باید در مورد موضوعی که می خواهید در سایت خود منتشر کنید یک محتوای جامع و کامل بنویسید . کلمه کلیدی:کلمه کلیدی همان کلمه ایست که کاربر برای رسیدن به محتوای شما آن را در گوگل تایپ می کند. شما باید در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید ، بهتر است به ازای هر صد کلمه تنها 1 بار از کلمه کلیدی استفاده کنید.

استفاده از عنوان بهینه عنوان صفحه خلاصه ایست از محتوای صفحه شما از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنید.

سئو فنی شامل چه مراحلیست؟ سئو فنی عبارتست از: افزایش سرعت سایت رفع خاطاهای داخلی سایت رفع خرابی لینک های داخلی طراحی کاربرپسند سایت سازگار کردن سایت با موبایل و غیره

سئو خارجی به چه معناست؟ سئو خارجی به دو بخش اساسی تقسیم می شود که عبارتست از: بک لینک تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بک لیسنک چیست و چطور به سئو کمک می کند؟

بک لینک زمانیست که سایت های دیگر لینک سایت شما را در صفحات خود قرار می دهند.به نوعی محتوای شما را به کاربران پیشنهاد می دهند ، زمانی که یک سایت به سایت شما بک لینک دهد ، گوگل سایت شما را یک سایت معتبر دانسته و رتبه سایت را افزایش خواهد داد.حال هرچقدر از سایت های معتبر و از سایت های بیشتری بک لینک دریافت کنید ، ربته سایت شما زودتر و بهتر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

 

www.gistshare.comnotes470tryf-kwtah-w-sadh-ay-az-fraynd-syw-sayt

Archives